< Till bloggens startsida

Från höjdardag till drömlandskap

 
Den sista dagen i NYC var definitivt en höjdardag för chefen. Vi inledde den med att ta oss upp i nya One World Trade Center. Därifrån hade vi en skaplig utsikt av Manhattan, men det var ingenting mot den vy som mötte oss när vi satte oss i en helikopter som tog oss över staden. (Noterbart var att jag glömde mitt pass och fick slänga mig i en taxi för att åka tillbaka till hotellrummet och hämta den. Jag hann tillbaka till helikopterturen i grevens tid och då behövde jag inte ens visa mitt pass..). Efter turen delade jag och Måns på oss - han tog sig till Broadway för att se showen Wicked, medan jag lunchbesökte Minetta Tavern. Det var ett väldigt häftigt ställe, men dessvärre åt jag lunch lite för sent för att tillfullo känna ställets puls.
 
Dagen efter åkte vi till San Francisco. Där plockade vi, efter en hel del problem, ut bilen som vi ska använda oss av under resterande del av resan. Vår plan var att ta det lugnt under kvällen, men till följd av pubrundan, som arrangerades av det hostel vi bodde på, blev det rena motsatsen. Av förklarliga skäl var vi sega under dag två av SF-vistelsen och vi vigde den åt att turista i staden, med bland annat att åka till Golden Gate-bron. Vi avslutade den med att äta middag i Fisherman's Wharf-området Tyvärr var själva maten inget vidare.
 
I dag var det då dags att åka till Yosemite. Resan från SF till denna natursköna park fortlöpte på ett väldigt smidigt sätt och Måns var helt lyrisk över den natur som omringade vägarna som han på ett säkert sätt tog oss fram på. På kvällen körde vi högst upp i parken för att maximera upplevelsen av den. När vi satt däruppe och insöp atmosfären förstod till och med jag varför denna plats betraktas som en av de vackraste i världen. Nu är vi tillbaka i stugan - vilken är grym! - som vi bor i och laddar upp inför morgondagens hajk. Det blir nog en upplevelse utöver det vanliga,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0