< Till bloggens startsida

Nu är vi där vi ska va!

I Hvanneyri. Här är fint! Vi bor i en gammal skolbyggnad och det är i princip bara vi på campus än så vi har hela huset för oss själva. Minst 15 badrum, ett eget bibliotek, flera (halvbra) kök att välja bland och 8 sovrum. Samt gym, biljard och ett antal oklara låsta rum i källaren. Hade det inte varit så slitet och lite spöklikt hade det känts som en lyxvilla! 

Första kvällen här gick mest ut på att vandra runt i alla korridorer och rum för att hitta en ugn, eftersom vårt kök inte har någon och vi var hemskt sugna på bakad potatis. Till slut hittade vi en! 

I en lägenhet som också är renoveringsobjekt och kaffestuga av alla urdruckna kaffemuggar att döma stod den gamla ugnen kvar mitt på golvet och väntade på att bli utslängd (gissar jag).

På blandade ställen hittade vi även en mikro, en osthyvel, en soffa, ett par gamla stövlar och en burk kakao. Det behövde vi också. Så det lånade vi. Enligt vår handledare är det bättre att låna först och fråga sen. 

Annars om dagarna hänger vi med en tjej som heter Katla, åker runt i en bil som kallas för Skaupurinn och fixar grejer i campusträdgården. Idag släpade vi tex runt på stora grenar som någon huggt ner i våras och sen låtit överväxas av absurda mängder hundkäx. 

Sen klippte vi lite gräs. Och nu har vi vart på prommis. 




På sista bilden ser ni mitt rum. Grön heltäckningsmatta och orange plaststol. Och lila gardiner. Så vill jag ha det hemma. 

Men jag har fin utsikt över berg och fjord så jag är ändå nöjd.

Imorgon ska vi kanske beskära lite rabattkant. Puss å kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0