< Till bloggens startsida

På måndag kommer trädgänget!

Nästa vecka händer det grejer! Då kommer ett gäng från Finland och Sverige som är intresserade av träd (oklart varför man då väljer Island som mötesplats men ok) och vi ska få följa med på deras konferensdagar! Lite studiebesök här och där och lite klassisk turism. Det blir nog spännande!
 
I helgen är det public holiday här på Island och alla de tio personerna som också bor här i Hvanneyri kommer att åka härifrån. Så vi såg fram emot en ganska innehållslös helg eftersom vi inte kan ta oss härifrån - MEN då lånade vår nya vän Kristin ut sin bil till oss! Så nu har vi fått en karta med inringade guldkorn som vi ska roadtrippa till de närmsta dagarna. Allt ifrån små vattenfall till en kran nånstans mitt i ingenting som har naturligt kolsyrat vatten, till en "weird pool with algae that is good for your skin". Kul! 
 
Annars har vi jobbat vidare på campus idag. Jag har fått köra röjsåg i ett snår med spansk körvel och så har vi ätit ännu en lunch på världens mysigaste lilla café som ligger mitt i byn, och försökt förstå iallafall några ord från vårt isländska lunchsällskap. Det är inte alls lätt men förhoppningsvis kommer vi in i det snart. Jag kan säga till exempel hundur, hästur, dukur, traktur, och skaupur så det är ändå mer än jag kunde innan jag kom hit. 
 
Nu ska vi på filmkväll hos Katla! Ciao! Hejdåur! 

Kommentarer
Solweig

Vad snällt att ni fick låna en bilur så ni kan åka på en turur. Kram på dig och ha en bra helg!

2018-08-03 @ 22:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0