< Till bloggens startsida

Till Maria - senaste jobbtabben!

Lovade min kära vän Maria att uppdatera om eventuella spännande händelser på jobbet, eftersom hon brukar tycka att de är rätt underhållande. (Tidigare har jag bland annat pajat kassan, låst in mig på lagret, tappat chokladpudding på halvglad kollega och backat in i varutransportlastbil ... Och det är bara ett urval).
 
Härom dagen hände det igen - jag råkade stänga in mig själv i grönsakskylen. Jobbade ett bra tag på att försöka ta mig ut, men det gick inte så bra eftersom jag ställt femtio kilo bananer utanför svängdörren (som inte hade handtag) innan jag glatt vandrade in för att leta grönsaker. Det gick ju komma IN, men inte UT. Hann precis börja fundera på exakt HUR pinsamt det skulle vara att ringa på interntelefonen och be svarande medarbetare att komma och släppa ut mig, men så lyckades jag tillslut öppna genom att sticka in handen under dörren och dra. Så jag överlevde och slapp dö pinsamhetsdöden.
 
Så kan det gå. Ni kan ju alltid passa på att ta lärdom av detta! Med andra ord, tänk på var ni ställer bananlådorna innan ni besöker kylrummet.

Kommentarer
stefan w

Låter som manus till ett Greveholmavsnitt.

2012-12-17 @ 19:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0