< Till bloggens startsida

Nyttogöra och flugöverfall

Hej hörrni!
Har ju lovat Maria att blogga lite då och då så att hon vet vad vi har för oss här hemma i kylan, så då gör jag väl det nu tänkte jag. Idag fick jag faktiskt lust att göra lite nytta! Denna oväntade känsla yttrade sig i lövräfsning, äppelplockning, jobbsök och CV-fix. Har varit riktigt effektiv om jag får säga det själv, så nu kan jag ju återgå till mitt vanliga, bakåtlutade tempo igen ett tag framöver.
 
Och så har jag haft besök också! Ett riktigt, riktigt äckligt besök i form av en stor, surrande, fetslö fluga som har surrat runt i taklampan här över mig ungefär halva dagen. Då och då bestämde den sig dessutom för att dyka upp ur lampan och rikta ett högljutt, målmedvetet flyganfall mot mig och sedan fastna i mitt hår, innanför min tröja eller på annat lämpligt ställe. Och sedan har det aset försvunnit spårlöst ett tag innan hela proceduren med lampsurrande och luftangrepp upprepats. Jag har iallafall fått lite motion genom att viftande och småskrikande gång på gång fly från datorn ut i köket för att bli kvitt denna helvetets skapelse.
 
Sen kom pappa med senaste numret av Svensk Jakt och slog ihjäl flugjäkeln. Så nu har jag lugn och ro igen, tack pappa!
 
Det var väl kvällens nyheter. Återkommer om det händer något mer spännande!

(Usch.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0