< Till bloggens startsida

Bildbomb 1: Santiago de Chile

Håller tillbakalängtan i schack lite genom att titta på bilder, så då kan jag ju lika gärna lägga upp några på en gång! Har faktiskt tagit det ovanligt lugnt med kameran denna resan, kom hem med kanske 1000 bilder men då har jag rensat ordentligt på vägen. Här är iallafall lite av vad vi såg i Chile!
 
Stadsvy från en höjd som jag inte minns vad den heter. Skyskrapor Måns!

Vy från andra sidan av höjden. Rätt mycket smog eftersom staden ligger bland bergen. Men fint!
 
Vi tog det lite lugnt i en fin park.


Fiskmarknaden! (Fast jag åt friterad kyckling med pommes. Hade jag vetat då hur mycket kyckling med pommes det skulle bli för mig under resan hade jag nog nästan hellre ätit firre).


Köpa fiskar?
 
Och så hittade vi en riktigt fin och mysig marknad där vi gjorde resans första shopping och drack färskpressad juice. Allt som hade med frukt att göra var så mycket godare i Sydamerika såklart!


Chile var vi i bara några nätter, sen åkte vi ju vidare mot Argentina. Men Santiago kändes bra! Nu kanske jag ska ut i solen en sväng. Har lyckats få feber lagom till jag kom hem så är ganska så seg, men det är ju VÅR!

Ciabatta! (Bra traditioner måste hållas igång).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0