< Till bloggens startsida

一个美好的周末

Har haft en helt fantastisk helg! Fredagen var det utgång som stod på schemat med två tyskar, en Taiwanes, en amerikanska och en Madagskar (säger man så). Vi träffade även ett gäng studenter som vi stött på tidigare. Var som vanligt otroligt roligt, här ligger Sverige i lä. Det som gjorde att helgen var så bra var vädret. Har varit fantastiskt väder hela veckan och bäst var det under helgen. Lördagen gick jag bara och strosade runt i staden och njöt av det fina vädret. Var så skönt! Passade även på att handla presenter. Jag märkte att jag är rätt lättlurad och att min kinesiska inte fungerade jättebra, eller var försäljarna lite korkade. Såg en vara jag tyckte var fin så jag frågade vad den kostade men då började säljaren packa ihop saken och jag fick då betala för den. Var en spännande men också rolig upplevelse.m

 

Söndagen var det ny haik. Vi haikade på en del som blev övergiven för den hade byggts åt fel håll. Den delen var typ 3kilometer långt, tänk att bygga fel 3kilometer på den tiden. Gissar att arkitekten inte fick ha kvar sitt jobb eller liv. Var inte lika fint som i torsdags men umgänget var otroligt roligt. Träffade två personer som var riktigt trevliga. Bästa med denna grupp är att det är samma personer varje vecka så man lär känna dem bättre! Ska försöka vara med så ofta som jag kan. Det var dock en plats som var så otroligt fint och det var där vi stannade för att äta. Vi satt uppe på ett utkikstorn och vädret var klart och solen skin. Utsikten var så fin, berg som sträckte sig i alla riktningar med muren som slingrade sig ovanför. Både restaurerade och orestaurerade delar. Var en otroligt vacker syn, kunde stannat där hela dagen. Ska försöka få upp ett axplock av bilderna jag tog på de två haikerna.

 

Lite framtidsplaner: På torsdag bär jag av till nästa stad. Då jag tar mig till paradisstaden Yangshuo. Har av många betraktas som den finaste platsen i världen. Är otroligt taggad och hoppas det blir en bra resa, tyvärr ser det ut som det ska regna. Så det står närmast på tur.

 Just det, har även bokat in mig på en resa vid min födelsedag. Mellan 28april-1maj kommer jag följa med en grupp som ska upp till norra kina för att campa i öknen och göra annat kul där. Men mer om det senare.

Hasta la visa så hörs vi efter Guilin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0