< Till bloggens startsida

一二三

Har varit dålig bloggande från Kina under ett par dagarna nu så jag får väl uppdatera er om vad som har hänt. I fredags och i lördags testade jag på Beijing by Night. Kan säga att det slog Palace med råge (men vad gör inte det). Hade otroligt roligt båda gångerna. Två korta reflektioner över det är att drickan var väldigt billig samt så måste jag säga att fyllekäket är godare här en i Kalmar. På grund av två utgångar så har jag varit väldigt trött och därför hände det inte så mycket mer under helgen.

 

Igår hade jag en testlektion i kinesiska. Ska troligtvis börja ta tre lektioner i veckan á 1,5h. Den kinesiskan jag lärde mig hemma är inte tillräcklig för att klara sig här och så märkte jag att jag hade tappat en del. Hoppas detta ska bli bra så att jag kan göra mig någorlunda förstådd.

 

På torsdag ska jag och Carol, en kompis jag träffade här, åka till Hongkong och vara där till lördag. Är en någon sorts högtid den 3-6april. Dock jobbar man på söndag vilket inte känns bra. Hoppas resan kommer bli kul, är väldigt glad att man är två som reser då allt blir mycket lättare och roligare. Kommer inte kunna blogga därifrån, men uppdaterar om hur det var efter helgen.

 

En liten tråkig och informativ uppdatering. Men även det behövs ibland, som de gamla grekerna sa. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0