< Till bloggens startsida

Här har vi det bra!

Åh vad jag inte längtar hem just nu. Sitter vid poolen i skuggan under en palm och bara myser. Idag har vi varit på ökenäventyr! Åkte någon sorts öppen bergochdalbanebil (alla tjoade och skrek och skrattade som små söta tanter) fram till en extra stor sanddyna där det var dags att åka sandboard! Man åkte på mage på en surfingbräda ner för backen i en himla fart, riktigt roligt! I fjärde (och brantaste) backen vann jag dessutom tävlingen "vem kan åka längst?" så det får man väl kalla lyckat. Nu har jag sand överallt, ÖVERALLT, men det var det värt! 
 
I förrgår hade vi avslutningsfest med rosa tema och god mat och dans och halvgott mousserande. En av resans toppkvällar! Vi har startat ett litet gangstergäng (Sara är ledare, Agnes knarkansvarig, Tobbe pysslar med utpressning, Fredrik fixar fruktfikat och jag tvättar pengar i tvättmaskin och gör minisprängningar när det behövs) och på festen visade vi vår grupptillhörighet med riktigt tjusiga rosa kroppsmålningar! Fint. Ska nog börja med det på heltid.
 
Idag är det packning och busstädning som gäller, för vi ska lämna bussarna här i Ica innan vi åker vidare mot Lima. Ikväll tänkte vi åka och äta middag vid en oas som ska vara jättefin, och sen ska vi spela lite yatzy och försöka proppa i oss det som återstår av allt snacks vi inhandlat de senaste fem veckorna. Önska oss lycka till! Det är inga små mängder det handlar om här.
 
Au revoir! (Fortfarande ingen flytande spanska hos mig).  
 
Jag på sandboarding! Bild stulen från Tobbe. Ps. det var rätt mycket brantare än det ser ut på fotot.  
En del av gangstergänget: Kniven, Pluppen och Gato. Medveten om att mitt namn inte precis skriker gangster men jag är den lite oskyldigare i gänget. Bild stulen från Sara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0