< Till bloggens startsida

Hong Kong, BABY

Hemma efter en otrolig rolig helg i Hong Kong!
 
Det började dock halvbra eftersom vädret var så dåligt. På fredagen åkte vi för att se en jättestor Buddhastaty men det var så dimmigt att vi inte kunde se den. Har aldrig varit med om något dimmigare, man kunde bara se två meter framför sig. Blev dock en liten mysig och spännande stämning. Det var det enda stora negativa som vädret påverkade. Annars, på torsdag och fredag gick vi runt i Hong Kongs olika delar. Verkligen älskar Hong Kong! Det som är så bra med staden är att den har så mycket att erbjuda. Den har moderna och höga byggnader vilket jag gillar och även otroligt fin natur. En helt fantastisk fin plats, vill verkligen tillbaka hit. På lördagen var det som tur fint väder så då åkte vi upp till Victoria Peak, högsta punkten i Hongkong och fick se den fantastiska utsikten. Alla dessa höghus så nära varandra och bredvid dem gröna berg och vatten som gör allt så otroligt fint! Passade även på att åka upp i den högsta byggnaden där jag fick ännu en fin utsikt. Har nu varit uppe i världens femte och fjärde högsta skyskrapor. Cool, tycker lilla Måns!
 
 
Det bästa med denna resan var inte allt turistande utan umgänget. Jag åkte till Hong Kong med en person jag har lärt känna här i Kina. Hon hade kompisar som bodde och arbetade där. Vi kunde då sova och umgås med dem. Har varit riktigt roligt. I torsdags lagade vi mat och spelade sällskapspel, jag vann. Fredags var vi ute med dem. Vi var på en av världens högsbelägna dansklubbar. Var riktigt häftigt och otrolig rolig utekväll. På lördagen lunchade vi ihop och strosade runt i staden.
 
 
Har haft en helt fantastisk helg, kändes tråkigt att lämna Hongkong. Håller nog Hong Kong högre än Beijing på grund av naturen som finns här och luften är mycket renare. Hong Kong har fler och roligare saker att erbjuda än Beijing, tycker jag. Hoppas jag återvänder hit snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0