< Till bloggens startsida

Muren i Hebei provinsen, Baby

Först vill jag bara säga att det har skett och sker ett mirakel just nu i Beijing. Under fyra hela dagar har man kunnat se den blåa himlen, inte en förorening kunde man urskiljas, helt fantastiskt! Jag tog då chansen att gå ut och haika idag på den Kinesiska muren, Följe med ett företag vid namn BeijingHikers. Vi åkte ut buss i två timmar tills vi kom till muren. Denna mur var så otroligt annorlunda från bilder man har sett och den delen jag har besökt. Inget var restaurerat och den var bygd på ett helt annat sätt. Det jag också gillade med denna del var att det var byggd precis vid bergstupen, tog du ett felsteg så var det hejdå. Gav extra spänning men framförallt ofattbara vyer. Var så fint att mina ögon tårades. Bestämde mig för att göra en haik även på söndag för det var så kul och så fint. Muren som slingrar sig över bergen i all oändlighet, älskar det. Alla var väldigt trevliga i gruppen, speciellt en amerikanska som jag hängde med under hela turen, vilket gjorde resan ännu bättre.

 

Efter det gick jag upp i en park mitt i Beijing som har en plats högt upp och såg solnedgången därifrån. Var riktigt vackert även det. Var även en bra plats att få en utsikt över hela Beijing, förbjudna staden, hutongområdena och höghusen. Var en riktigt fin plats. Så nu är jag helt slut. Ska försöka få upp några bilder från dagen senare under veckan. Det enda negativa med resan var väl att Måns inte fattar att han behöver smörja in sig när solen är uppe. Mitt ansikte matcher nu mitt röda hår. Får se om det är fler som vill ta kort med/på mig nu.

 

Hasta la vista


Kommentarer
Anonym

Beijing äger med andra ord:-)) !!!! Tur att under kan ske. Ha det!
//Tinna

2013-04-12 @ 21:59:31
Ingrid

Det låter fantastiskt! Solskyddsfaktor kan nog vara en bra ide i fortsättningen;)

2013-04-13 @ 06:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0