< Till bloggens startsida

Picknick och fotboll

Folket kanske undrar vad jag håller på med efter jobbet. Här är vad jag har gjort de senaste två dagarna:

Igår så var det picknick. Vi var nio personer som bestämde sig för att ha picknic i en av parkerna. Var oerhört mysigt. Där satt vi alla från olika länder och berättade historier drack lite vin och skrattade. En av killarna Justin hade med sig sin Gitarr så blev även allsång. Försökte lära dem svenska nationalsången men gick inte så bra. En mysig eftermiddag efter en arbetsdag.

 

 

Idag var det däremot Fotboll som stod på tapeten. 4 killar som bestämde sig för att se Asiatiska Champions League. Beijing laget mötte ett bra lag från Korea, som var förhandsfavoriter. Men Beijing skulle med hjälp av oss i Klacken besegra koranerna med 2-0. Var 33000 personer på plats och en härlig stämning. Matchen var väldigt bra, var spänning ända fram till slutet. Kvalitén på fotbollen var väl sådär. Lärde mig även några svordomar på köpet, alltid bra att ha.

 
 

Två exempel på saker jag håller på med efter jobbet! Nu blir det tre eftermiddagar i rad med kinalektioner men ska även försöka hinna med att gå på en trevlig föreläsning om Kina.

Hasta la Potatismos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0