< Till bloggens startsida

Yangshuo, Baby

Har haft en av de bästa helgerna i mitt liv. Fantastiskt väder, Otrolig natur, bra guide och sjukt sköna människor. En resa där jag tog 1500 bilder, körde moped för första gången och var på en av de bästa festerna i mitt liv. Här kommer höjdpunkten för varje dag:
 
Torsdag:
Cykelturen. Vi cyklade genom Yangshous landskap i strålande solsken och 30grader varmt. Var så otroligt fint, varje gång man tittade upp så blev man imponerad. Sockertopsbergen och åkrarna eller vattnet gjorde det helt magiskt. Var en bättre cykeltur än den förra. Glömde dock smörja in mig men det får man leva med.
 
Fredag:
Silver Cave. En otroligt cool grotta som var upplyst med ljus i olika färger. Var sjukt häftigt och fint. Resans stora positiva överraskning.
 
Lördag:
Här måste jag välja 2 Lunchen hemma hos guiden.
Guiden som jag hade bodde i en liten by utanför Yangshuo som vi besökte. Här fick jag hjälpa honom att laga mat till oss. Var så mysigt att sitta i hans lilla hus äta egenproducerad och hemlagad kinesisk mat tillsammans med hans familj. Fantastiskt!
 
Festen. Träffade tre underbart sköna personer. En korean, en fransman och en kinesiska. Vi drack lite öl tillsammans innan vi gick till deras hostel där det var fest. Och vilken fest. 30 kineser som dansade eller stod upp och sjöng med till kinesiska låtar. Alla var så goa och glada, stämningen var fantastisk. Kan ha varit den bästa festen i mitt liv.
 
Söndag: Kampen. Folket började samlas och spänningen steg. Alla väntade på att ledaren skulle kasta ut föremålet. Att fånga föremålet skulle ge en tur och lycka i sitt liv. Där stod jag ensam bland 30 kineser med en otroligt liten chans att fånga detta eftertraktade föremål. Ledaren närmade sig fönstret, människorna började hoppa och sträcka upp sina armar. Det var nu det gällde, Nu allt skulle avgöras. Ledaren snurrar runt saken och kastar den ut mot folkskaran. Folket följer den med blicken och kämpas sig fram. Då finner jag min nordiska styrka, kämpar mig förbi ett antal kineser och lyfter upp min hand och fångar tygbollen. Jag är vinnaren, jag kommer få lycka, jag är the one!
Besökte en park där man fick se hur olika minoritetsgruppers kulturer såg ut och detta var ett event där. Guiden var otroligt uppspelt över att jag hade fångar föremålet.
 
En nedstämd Måns flög tillbaka till Beijing. Haft fantastisk helg där jag träffade tre helt fantastiska människor. Trots att jag bara träffade dem i två dagar så conectade vi alla snabbt. Så är surt att åka ifrån dem. Nu kommer det bli jobb framöver innan nästa resa.
 
Vi hörs senare
Pannkakor (vill också avsluta med mat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0