< Till bloggens startsida

Lite reseplaner

你们好

 

okej, detta inägget är inte lika coolt som att berätta att man dricker drinkar för 4 kr eller att man bestiger vulkaner ELLER att man blir jagade av kor. Men här kommer dock en uppdatering om min resa.

 

Här sitter jag och planerar min resa lite lätt. Ju mer jag läser desto mer fascinerad blir jag. Visste ni exempelvis att det finns Kinesiska pyramider? Och väldigt många dessutom. Finns så otroligt mycket man vill se och göra. Jag kommer Jobbar varje vardag mellan 9:00-18:00 så det blir ju på helgerna man får göra sina utflykter. Chefen på Företaget antydde dock att det finns möjligheter att få ledigt fredagar vilket gör det lite lättare för mig. Det stora problemet är dock att Kina är så Stört stort!! Om jag vill till se Terrakottaarmen, vilket jag självklart vill, så tar det 17h med bil och ungefär lika länge med tåg. Detta gör att jag kommer behöva vara ledig de fredagar jag vill iväg. Och jag kan inte tänka mig att jag får ledigt varje fredag därför behöver jag verkligen välja ut vad jag vill se. Så om ni läsare har några förslag på vad jag ska åka och se så kommentera gärna detta inlägg, eller kontakt mig på Lunarstorm: Thigerboy. Nej, men skämt och sidor skriv gärna i kommentaren.

 

De ställen jag är intresserad av just nu är:

 

Shanghai.

Är kinas Handelscentrum och den stad som utvecklats mest.. Skulle vara otroligt kul att se hur det ser ut.

 

Hongkong

Jag måste till Hongkong för att mitt visum ska räcka så länge som jag är borta och tänkte därför stanna en längre tid här.

 

Guilin

Detta stället hittade jag igår när jag letade. Kan vara det vackraste stället jag sett i hela världen. Googla och se bilderna ni kommer bli helt stumma av fascination. Att åka på floden här och se den vackra naturen känner jag är ett måste!

 

Xian

Här finns terrakottarmen och några kinesiska pyramider som hade varit  roligt att se.

 

Det är dessa platser jag funderar på just nu. Hade dock också varit coolt att åka och se pandor men vet inte hur mycket jag hinner. Men vet ni några ställen som man absolut inte får missa så skriv nedan!

再见

 


Kommentarer
elin

Alltså Guilin. Googlade nu, så jävla vackert! (Man får svära i såna situationer). OM jag kommer till dig och hälsar på MÅSTE vi dit. Capisch?

2013-01-29 @ 16:03:15
URL: http://vannernapavift.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0