< Till bloggens startsida

Vad har Måns testat? del 3

Här kommer nästa del I min lilla bildserie. 
 
Vad: HAHA, ni tror jag vet vad allt detta är. MEn var middagen vi åt efter min roliga cykeltur...
Betyg: 8/10
kommentar: Älskar verkligen matkulturen här i Kina. Att man delar på rätterna, blir otroligt mysigt och man får testa på många saker. Det mesta på bilden var gott, Kräftornasom man ser till vänster, var fruktansvärt starka. Värsta var att jag tänkte visa hur vi svenksar äter kräftor och att jag älskar kräftor, så jag lassade upp några på min tallrik. Förlorade halva tungan och ena kinden, men det var det ju typ värt...
 
Vad: Kyckling på Japanesiskt vis
Betyg; 8/10
Kommentar: Detta var gott. Smakar mer västerländskt än kinesiskt så det var bra. Så det blir en tung 8.
 
vad: Kommer inte ihåg vilket land denna måltid var ifrån, tror det började på M. Var en soppa med Nudlar och någon tyo av kött plus olika grönsaker
Betyg: 7/10
kommentar: Skulle nosa sig upp mot en åtta om jag inte hade tagit på någon stark grejsemojs. Var två olika grejer man kunde stoppa i, problemet var att jag hörde fel vad Guiden sa så jag tog den starka. Men annars var det gott. Gott kött och nudlar är ju aldrig fel.
 
Vad: Stod Chokladmuffins på menyn, men har inte för mig att chokladmuffins ser ut såhär.
Betyg: som chokladmuffins: 0/10, som bakelse: 5/10
Kommentar: Ja beställde Chokladmuffinso och fick våfflor med choklad i. Smakade mset luft och lite pulver choklad. Inte riktigt ad jag hade tänkt mig.
 
Vad: Taiwanesisk Hotpot
Betyg: 9/10
Kommentar: Var godare än sist jag åt hotpot. Buljongen smakade bättre och så hade jag mer kött. Var riktigt gott! rekomenderas, 
 
Vad: kött och grejer
Betyg; 6/10
Kommentar: Tyckte det var dags att gå in på en liten kinesisk restaurang på en smågata. Var väldigt billigt vilket var bra, och maten var gdkänt. Så en klar 6.Tycker fortfarande det är lite jobbigt att inte veta vad man äter, men man börjar vänja sig. 

 
Vad: Kycklingfötter
Betyg: 2/10
Kommentar: Var benigt och på någotvis väldigt starkt. Nej tack, fötter är till för att gå på inte att ära. Dagens motto!
 
Så hur går det med maten nu efter snart fyra veckor. Jo jag börjar gilla det mer och mer. Är dock fruktansvärt trtt på att alltid råka ta det som är starkt. Jag har verkligen svårt med stark mat och nu har jag kommit hit. Får vara glad om jag har min mun kvar efter denna resan. men förutom det så funkar det bra med maten.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0