< Till bloggens startsida

Bildbomb 6: Första delen av djungeltrekken!

Haaa-llå!
Livet i Sverige rullar också på, för er som undrar. Åker runt lite i Sverige och gör besök, har varit i Skurup några dagar och haft det bra. På vägen hem igår stannade jag i Malmö och lunchade med Ingrid, så kul att träffas igen! Och idag har jag varit och hälsat på Evelina i hennes totalt underbara lägenhet. Den är så fin så det är ej klokt. Riktigt mysigt med te och kladdkaka hade vi iallafall!

Tänkte lägga upp bilder från en del av djungeltrekken vi gjorde till Machu Picchu. Blir flera inlägg, för tog flera flera bilder. Så kan det gå! Trekken var nästan faktiskt min favoritdel av resan. Vi var ett litet gäng på 14 personer (= färre att hålla reda på för mitt virriga huvud), vi gjorde massa kul på dagarna (och på kvällarna, fast det var sånt kul man kan ha hemma också - typ biljardspel på byns enda bar som hade det passande namnet "the Only Bar"), såg underbar natur och bodde i gulliga byar på mysiga hostels. Jag älskar hostels. Nu vet ni det. Dessutom fick vi extragoda frukostar varje dag, som ingick i priset!
 
Här då:

Första dagen vandrade vi hela dagen. Så jobbigt så jag trodde jag skulle avlida ibland (stekhett, tunn fuktig luft och mycket branta backar), men det var verkligen värt det till 100% för omgivningen var ... to die for. (Fyndigt!)
 
När vi gått en bit meddelade guiderna bestämt att nu skulle vi alla målas med innandömet från djungelfrukt. Ingen slapp undan.
 
Jag fick väl inte precis den snyggaste sminkningen. De andra fick liksom blommor, pumor, stjärnor ... Jag fick detta.
 
Färgfrukten!
 
Såhär fint hela tiden. Ser ni vägen på slänten? Den gick vi på. Syns ju i och för sig eftersom man ser Kalle, Malin och Peter vandra längst ner i vänsterhörnet ...
 
En katt! Hoppade plötsligt upp i Saras knä under en vilopaus och kände sig sjukt hemma.
 
Hängväxande potatis! Cool va?
 
På ett stopp hade vi traditionell cocaceremoni ...
 
... och sen fick alla klä på sig finkläder!
 
Upp och ner, hela vägen. Kul!
 
Detta skulle kunna vara ett "djungelsvin". Eller något helt annat. Rätt söt i varje fall!
 
Utsikt.
 
Är så fantastiskt avslappnad här. Inte ett dugg stel. Alls.
 
Avslutar med typ världens gladaste bild. Hej, hej!
 
Det var allt. Blev rätt många, är ju så svårt att sålla! Hoppas ni orkar titta.
 
Nu: göra något annat. Adios!
 
 


 
 

Kommentarer
Annie

Fint, vackert, underbart och magiskt. Du skulle bara stannat där Elin, vi kunde komma och hälsa på dig i djungeln :D <3

2013-05-24 @ 06:32:39
Ingrid

Det var jättekul att se dig! Grattis igen förresten ;)

2013-05-24 @ 21:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0