< Till bloggens startsida

Chenguu Baby!

Woop Woop

 

Hemkommen från Xian. En rolig resa men först tänkte jag berätta om resan till Chengdu

 

Jag åkte dit med en kompis vid namn Tracy. Hon hade släktingar vilket gjorde att vi kunde bo hos dem. Första natten sov vi hos hennes morbror. Ett pensionärspar med en ung dotter. Var mysigt att se hur ett äldre par bor i Kina. Väldigt primitivt men lättillgängligt. Den lilla dottern blev kär i mig så jag var Justin Bieber för en dag. Förstår att han tycker det är jobbigt. Andra dagen övernattade vi hos hennes kusin, ett ungt nyrikt par. Var väldigt stökig lägenhet med massa dyra saker huller om buller. Sista dagen sov vi i ett tempel men mer info om det. Vad gjorde vi under de fyra dagar vi besökte Chengdu

 

Första dagen strosade vi runt i staden och besökte en fin park/historisk museum. Var inte jätteförtjust i staden Chengdu, hade ett fint centrum men annars var det mesta rätt gammalt och lite kaotiskt. Dag två åkte vi till ett stort forskningscentrum för pandor! Var väldigt najs! Så söta och fina. Var två tvillingar som bråkade och de påminde otroligt mycket om mig och Max. Var en härlig dag där vi strosade runt i detta område. Dag tre åkte vi till ett känt berg där Yin och Yang religion startade. Så var massa tempel på Berget. Luften var så oerhört fräsch och det var väldigt fint. Men det bästa var på kvällen. Vi klättrade till toppen där vi sov över i ett tempel. Och efter middagen gick jag och Tracy utanför templet och sattes på en bänk och bara njöt. Var så tyst, enda man hörde var fåglarna, så fräscht och så fint. Vi satt där i timmar och bara pratade och njöt. Den harmonin man kände just då var helt fantastiskt.

 

Dag 3 så regnade oerhört mycket så vi tog oss ner från berget och sen bar jag mig hemåt. Var 4 roliga dagar. Pandorna och berget var höjdpunkterna. Bara en av de grejerna skulle vara värd hela resan. Något som också var helt fantastiskt var maten! Den godaste maten jag ätit i Kina!

 

Här är lite bilder: förhoppningsvis kan jag berätta om Xian resan imorgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0