< Till bloggens startsida

En övernattning jag inte glömmer

 

I lördags var jag med om en lite rolig upplevelse. I fredags när jag la mig i sängen efter en utgång så trodde jag lördag skulle li en lugn dag, lite volleyboll och sen bara chilla men så fel jag hade. Vaknar upp med ett sms från Sam: Vi ska campa på muren idag. Spontan som man är så följer man med. Så efter volleybollen är vi sju

 

tappra krigare som åker mot kinesiska muren. Planen är att möta upp ett gäng där på 15 personer som åkte dit redan på förmiddagen. Problemet är bara att det börjar mörkna. Men väl framme vid foten av berget klättrar vi uppåt. Vi stångas mot utmatning och annat. Tillslut blir det dock becksvart, men det stoppar inte oss. Vi fortsätter kämpa och det börjar bli riktigt tufft, blir mer klättring än haiking. Efter cirka 2 och en halv timme så ser vi toppen närma sig och äntligen är vi framme, tror vi... När vi kommer upp ser vi att vi har klättrar upp på fel berg! Här finns inte någon mur. Och inte nog med det, det är ingen platt bra ställe att campa utan stora spetsiga stenar sticker upp från marken. Men vi har inget val vi gör det så bekvämt som möjligt och försöker sova. Även fast det inte blev som vi hade tänkt oss så var det ett roligt äventyr. Vi satt där och pratad om våra drömmar, om gud och världen. Drack lite öl, vin och annat gott vi hade med oss. Den stora nackdelen var dock att vi inte fick någon sömn.

 

Efter att ha försökt sova så gav vi upp och vid 4 tiden började kampen att hitta muren vilket vi slutligen gjorde. Det tog oss 14h att hitta dit men det var en rolig resa.

Vi tappra krigare, saknar en som är bakom kameran.
 
Såhär såg våra sovplatser ut. Ser mer bekvämt ut än vad det är.
 
Och här är mitt lilla krypin.

 


Kommentarer
elin den skeve

Du verkar ha det så fint i Kina Månsi! Glad för din skull osv :D

2013-05-10 @ 16:13:47
URL: http://vannernapavift.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0