< Till bloggens startsida

Sista dagarna i Beijing

Sista dagarna i Beijing har varit helt fantastiska.

 

Måndags hände det inte så jättemycket förutom att vi var ett gäng på fyra personer som var på Pubquiz. Var så fruktansvärt dåliga, kop sist med stormarginal men fick ett tröstpris vilket var gratis kycklingarvingar. Så vi var nöjda och glada!

 

Tisdag så träffade jag Tina hon visade mig lite traditionsenlig gatumat, riktigt gott och billigt. Senare tog vi tunnelbanan till Sommarpalatset. Var otroligt fint och stort! Absolut värt att gå hit. Vi strosade runt i den fina naturen innan vi bestämde oss för att sitta ner vid vattnet lyssna på musik och läsa. Var så otroligt lugnt och fridfullt. En härlig känsla! Där satt vi i några timmar innan jag lämnade Tina för att möta upp Tracy. Tracy har hjälp mig med så mycket så jag bjöd henne på middag och bio som tack. Vi var på Lucky street var en fin gata, min bror och mamma skulle gilla det området. Det var slutet på en jättetrevlig tisdag.

 

Onsdag! Vilken dag! Vi var fyra person som raodtrippade till en litet område utanför Beijing där målet var att Bungejumpa. Själva området var otroligt fint, en sjö som slingrar sig igenom låga berg, grönska överallt och otroligt fint väder. Bara det var värd hela resan. Men vi ville spetsa till den lite så vi Bungee jumpade. En upplevelse jag alltid velat göra och det var bland de roligaste jag har gjort. Att falla handslös ner, den adrenalinkicken magiskt!! Efter att ha spenderat 2/3 delar av dagen där så åkte vi hem. 20:00 så var det hejdåmiddag för mig. 20personer samlades för att äta den godaste Beijing duck jag har ätit. Var en helt fantastisk kväll, efter måltiden gick vi till ett mini bryggeri som gjorde banan öl. Var mycket godare än det låter. Sedan gick vi mot Houhai sjön där vi satte oss ner och drack vin och pratade om minnen. Kvällen slutade med att jag och två personer testade på att bada lite. En otrolig härlig och fantastisk kväll. Ett bra sätt att säga hejdå till alla.

 

Idag, min sista riktiga dag så har jag besökt Temple of heaven och är nu hemma för att packa. Ska äta middag med en del kompisar som inte kunde komma igår.

 

Denna resa har varit helt fantastisk och jag vill inte åka hem. Har träfat så otroligt många människor som jag kommer sakna. Men sånt är livet. Ska dock bli otroligt kul att träffa familjen och vännerna i kalmar som jag har saknat mycket. Detta är mitt sista blogginlägg i Kina. Kommer sammanfatta resan när jag kommer hem till Sverige. 


Kommentarer
Elin

Även om jag såklart är glad över att du kommer hem känns det lite tomt att du inte kommer blogga från Kina mer ... :(

2013-05-30 @ 12:25:28
URL: http://vannernapavift.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0