< Till bloggens startsida

Xian, BABY

Jag var ju också iväg till Xian i tre dagar.

För att komma dit åkte vi tåg i 12h i vanliga hårda sätten. Var inte det skönaste jag gjort men var en rolig upplevelse. Eller alltså den var ju inte så rolig bara mer en upplevelse. Vi var fyra stycken som gjorde denna resa tillsammans och hade otroligt roligt. Började dock lite spännande en av oss (inte jag!!) hade inte med säg sitt pass, och utan pass är det olagligt att resa och bo i Kina. Men fyra ungdomar lyckades lura kinesiska lagsystemet! Det ni! Jag var otroligt stor hjälp, stod i bakgrunden och stirrade argt på polisen, medan de andra pratade kinesiska. Aja här kommer lite bilder:

Gänger! framför Wild goose Pagoda!

Utsikt från Pagoda!
 
Muslim street. En gata som Elin, MAria och Carro skulle älska! får ta mer er hit någon dag!
 
 
Lite mat!!

Xian är fint även på kvällen!
 
Terrakotta armén!!:D
 
Terrakotta armén!!:D
 
Cykeltur på Stadsmuren! 
 
Besökte kinas största Moské. spännande med den va att den var byggd helt i kinesiskt stil

Såg en fin ljus och vattenshow

Ar en riktigt rolig resa! Xian vara fin stad dock i själva centrumet fanns det inte så mycket att göra. så tre dagar är helt utmärkt!

Nu är det bara en vecka kvar till jag åker hem!

 

 


Kommentarer
Anonym

vad söt du är som tänker på oss! njut av de sista dagarna nu kompis! (fast det behöver jag nog inte skriva ...)

2013-05-24 @ 12:08:25
Anonym

det var jag. /elin

2013-05-24 @ 12:08:36
Annie Andersson

Häftigt att se terracotta armén! Du verkar leva livet i Kina :D

Svar: Ja var en cool riktig upplevelse. Det gör jag:D
vannernapavift.blogg.se

2013-05-25 @ 07:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0