< Till bloggens startsida

Hakuna Matata

Fellow bloggers! Jambo! 👋

Hur har ni det? 

Jag lever loppan i Tanzania, bland myggor, lejon och strandflugor. Och hittills har det varit en helt fantastisk resa. (Förövrigt Àr vi pÄ Mafia Island just nu.)

Pappa till dotter -mars 2013

-Ska du med till Tanzania i höst, Carolina?
-Jovars!

Han nÀmnde Àven att vi nÄgra dagar av safarin skulle tÀlta pÄ savannen. Om man kÀnner min far nÄgorlunda hade man nog blivit lite tvekish till den idén...

Men. Riktigt sÄ var det inte! Sjukaste "tÀlten" jag skÄdat. De innefattade duxsÀngar, ett badrum, en toalett och en dusch. + open bar och glad servitör.
DÀremot var det faktist lite lÀskigt nÀr det om natten helt klart rörde sig massa stora djur runt tÀltet. Bland andra sÄ hade vi en elefanthjord runt kröken.

Safarin var riktigt kul!

(Och Maria, om jag nÄgonsin visat minsta smygintresse för ornitologi har det trillat av mig! Stora djur Àr hÀftiga, smÄ Àr söta och fÀrgglada Àr vackra. Men grÄa fÄglar, de har ju dragit en nitlott.)

Ett praktexemplar av savannens bevingade konung- Marabou Storken



Hur kul att vara en sÄn?....

Idag har vi snorkeltur pĂ„ agendan. Imorrn blir det lite dykning. Och jag kĂ€nner starkt att jag inte riktigt Ă€r redo för att Ă„ka hem Ă€n. 

Jag har Ă€ven fĂ„tt vissa frierier. Verkar som att jag Ă€r poppis nĂ€r det gĂ€ller tanzaniansk Ă€ktenskapsmarknad. Men hĂ„ll hatten pĂ„ hjĂ€ssan, jag tackade artigt men Ă€rligt nej tack. 

Nu ska jag hitta min bÀsta vÀn - solfaktor 30, och chilla snorkeln hela dagen!

Simma lugnt✌



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihÄg mig?
Trackback
RSS 2.0