< Till bloggens startsida

Mot Skurup! + Berlinbilder #två.

Här sitter jag i lilla Igelösat och ska alldeles snart slänga i mig en lasagnelunch, för att sedan gasa iväg med röda bilen tillbaka mot Skurup! Har skaffat mig dubbla hem liksom. I helgen var jag och lilla mor i Stockholm och hälsade på andra halvan av familjen - mysigt! Mellanlandat här på väg dit och hem och i fredags var det liten fest hos Johan med ett gäng ex-NV09Eare, så jag valde verkligen rätt helg att besöka Kalmar!
 
Där var en snabb-resume av mitt liv senaste tiden. På torsdag ska jag lära mig kassan i jättestor blomaffär. Önska mig lycka till! Anledningen till att jag loggade in här var dock att släppa bildbomb Berlin#2. Ligger lite efter med tanke på att jag ännu mer nyligen var i Skottland, men vad gör väl det? Ordning är överskattat.
 
 
En dag var vi på bästa marknaden, i Mauer Park. Öppet på söndagar, och man kan hitta i princip ALLT här. Älskar't.
Till exempel kunde man köpa ett par röda tygfåtöljer. Om man ville. Eller en hög med jord.
På en gräsvall utanför marknaden satt en vägg av folk. Vi fattade ingenting, tills vi fattade att det var Mauer Parks karaokescen som låg där! Killen som sjöng när vi var där var helt galet energisk och peppad. (På bilden springandes runt scenen som en tokig jordekorre).
Sen köpte vi nypressad juice. Och det började regna, så jag fick låna Tobbes mössa.
Sen gick vi till Prater Garten - en ölträdgård! Kändes obligatoriskt när vi var i Tyskland.
Puss.
Coolt hus och cool cyklist.
Hittade en grymt färgglad Berlinmuren-bild. Måste få vara med. Älska färg så vackert.
Kvällsgata + valdeltagare. (På stolpen. Tobbe ställde inte upp i valet).
 
Sådär! Puss på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0