< Till bloggens startsida

En liten update från andra sidan gränsen

Morsning!
Gud vilka fina bilder Elin!  Jag vill också till Berlin en dag.
 
Men nu är jag inte i Berlin utan i exotiska Sandefjord. Här rullar livet på. Jag har dubbla jobb, ett fabriksjobb. Jag borde inte gå in närmare på vad detta innebär... men nu gör jag det ändå! Det kommer ton med purjolök in i stora backar, där står jag i röd overall, hårnät och tajta höreslskydd med öppna armar. Min uppgift är helt enkelt att lyfta dessa guds skapelser upp på ett band som åker in i knivarna för hackning.
Det är det. Slut. Åtta timmar om dagen. WoopWoop.
 
 
Man jobbar tre skift, en vecka morgon, en kväll och en vecka natt. (vilket jag gör idag) Och nu undrar ni såklart hur jag tar mig igenom det här. Jo serni, i fikarummet finns en kaffemaskin med magsårsframmkallande transfettskaffe! (Plus att radion i mina hörlurar har lagt ner, så den ända kanalen jag får in är "Larviks lokala kristna radiokanal"... Larvik skulle man kanske kunna jämföra med Nybro i storlek - så riktigt hög klass på den kanalen alltså)
 
Nu har vi fått tillökning i stugan! Vi välkomnar Fanny och Sofia!!! Eftersom vår stuga är en sommarstuga och helt oisolerad har det varit förbaskat kallt här. Vi har försökt isolera den lite med soffkuddarna... 
 
men nu när vi är fler som utröndrar kroppsvärme är det faktist inte så illa längre. (Sitter för tillfället faktist och skriver utan vantar! det ni!)
 
Vi har det så bra här! Mysiga fester på helgerna, vi äter äppelpaj, lagar mat, tittar på bra filmer och rent allmänt så myser vi runt. 
 
Så ser mitt liv ut idag.
 
(Och norskan börjar faktist ta sig, efter otaliga tabbar...som servitris är det inte helt lätt...)
 
Ha de!
 
Peace
 
 

Kommentarer
Ingrid

Åh du verkar ha det jättemysigt! Saknar dig Carro, puss o kram😘

2013-10-07 @ 14:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0