< Till bloggens startsida

Australien, Bejbjy!

Hej Australien!

 

Helt sjukt vad varmt och fuktigt det är här. svettas som en stor gris om ni undrar. Är just nu I Cairns och har gjort min första dykningslektion, så kul men mer om det lite senare. Först vad hände igår.

 

Igår var det en händelse som visar exakt varför jag gillar att resa ensam. Landar i Cairns lite nervös för att vara själv, kommer in i hostllet. Där står svensk tjej och vips har vi blivit bra vänner, gjort middag ihop, delar frukost idag och även åt middag idag. Älskar att man träffar random people som man inom en timme blir bra vänner med. Är du själv så är du så öppen att träffa nya människor. Förutom att handla och käka mat hände det inte så mycket. Var ute, nykter som vanligt, vilket var roligt. Spelade någon rolig Bingo med ett gäng Engelsmän innan jag gick och la mig.

 

Idag så har dagen bestått av dykning och lektion. En halvdag i skolbänken och en halvdag i Poolen. Var så häftig och speciell känsla att vara under vatten och andas. Älskade verkligen det. Kommer göra Open water och Advanced på en kurs som håller på i 6dagar där tre spenderas ute på en båt i det stora barriärrevet! Ser så framemot att dyka på riktigt. Efter det så åt jag med min rumskamrat och nu sitter jag här precis innan jag ska lägga mig. Upp tidigt för att ta nya blodprover. Hoppas på positiva svar så jag kan åka till Asien!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0