< Till bloggens startsida

Godbye NZ

Nu är NZ snart slut, imorgon 09:30 lyfter planet och jag lämnar Nya zeeländsk mark. Tiden i NZ har varit helt fantastiskt. Vädret har varit kanon, aktiviteterna bra och vännerna otroliga. Hade höga förväntningar innan men de slogs mycket tack vare folket jag träffade. De två grupperna jag spenderade mest tid med var så härliga. Skrattade så otroligt mycket. Saknar dem. Det bästa jag gjorde i aktivitetsväg var att flyga ett stuntplan. Så adrenalinfullt och så vackert. Även Skydiving i Fox glacier var magiskt. Bästa ställe var Helt klart Queenstown. Kunde stannat där ett år. Var så roligt att träffa Angelica, Ellen och Jenny. Älskade våra filmkvällar. Näst bästa ställe var Raglan. Så härligt, önskade att jag hade stannat lite längre där. Trodde inte surfing skulle vara såå roligt. Vackraste ställe var nog Wanaka och Milford Sound. Nej, det vackraste var aktiviteten jag gjorde igår.

 

Igår så gjorde jag min sista aktivitet som nog faktiskt hamnar högst upp. Tongariono Crossing. En 8h lång Hike i ett vulkan område. Var så vackert! Helt jävla otroligt fint. Vi hade perfekt väder, inte ett moln på himlen och inte för varmt. Någon som spettsade hiken var musiken jag lyssnade på, Disney musik. Vilket upplevelse med det i öronen och den vackra naturen runt omkring. Om det är en sak i NZ ni ska göra så är det detta!

 

Idag så har jag suttit på en buss, då vi har transporterats från Tongariro till Auckland där jag nu sitter och skriver det här inlägget med en sorgsen min men samtidigt en spännande känsla. För även om jag kommer sakna NZ så är det nya äventyr på kartan. Imorgon landar Jag i Australien och i övermorgon tar jag mitt första kliv mot Open water och Advanced dykarcetifilkat. En av de stora grejerna jag vill göra i livet. Hör av mig när jag är i Australien. Saknar er där hemma i Sverige.m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0