< Till bloggens startsida

SJUAN!!

Tyvärr är detta inget inlägg jag vill göra men jag måste. Som sist i tävlingen är jag tvingad att skriva denna hyllninskrönika.


Som ni nog inte kunnat undgå om ni har läst denna blogg har vi flitigt spelat kortspelet sjuan. En tävling som hade sin start i Hanoi den 2 maj på ett mysigt grönt café. Detta kortspel skulle senare starta glädejetårar, bråk och en del tjafs.


Det började jämnt men redan efter några rundor hamnade jag efter, vilket inte gjorde jättemycket för mig. Svinaelin, snormåns och näven skulle dock ha en intensiv kamp om första platsen. . Eller egenligen var nog målet att Måns inte skulle vinna, då vi vet vilken tävlings man han är. Till våran förtvivelse gick han iväg till en stor ledning i Phong Nha. En ledning som var väldigt stor framtill den näst sista dagen i Phnom Penh då Tobbe var bara 35poäng bakom ledande Måns och Elin inte långt efter. Jag, låt oss glömma mig.


Allt hängde nu på sista dagen, sista fikastunden på joma, sista brownien, sista kaffe ihop. Hur skulle det gå?


Måns vann... Detta var verkligen hans turdag få han drog ifrån och vann. Därför vill jag nu gratulera till denna värdiga vinnaren. Måns Axelsson. ge han en applåd!

Slutresultat:
4. Carro: 8610
3. Elin: 8360
2. Tobbe: 8250
1. Vinnare, en stor applåd för,den stora och fina Måns: 7710. Hela 520poäng bättre än tvåan

/Krösamaja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0