< Till bloggens startsida

Tobbes version på det inträffade

Sax. En sorts redskap (bestående av två korslagda blad som är fästa vid en medelpunkt på sådant sätt att bladen glider över varandra när handtagen är stängda) som används för att klippa tunt material. Den används med en hand genom att sätta tummen och ett finger eller fingrar genom hål vid de ändar av bladen som är mittemot de skärande ändarna.
 
Detta är definitionen av en viktig del i dagens tidiga, redan omskrivna, spektakel. Detta inlägg ska dock inte endast skrivas för informationens, vetskapens skull. 
 
Har inte frågor väckts idag? Har inte verkligheten skakats? Har inte livets fråga omvärderats? Är det bara min säkra tillvaro som skakats till kärnan?
 
Givetvis syftar jag på den tidigare klippning som gjordes av två tjugo-något-kalmariter. På den tredje, och vid tillfället förtryckte. Var inte den professionellt genomförd? Blev inte resultatet, citat: "fantastiskt, fabulöst och i kreativ framkant"?
 
Svaret är NEJ. Månsa blev tydligen tvingad. Intryckt, duschad (inte bara håret) och saxad. Nagelsaxad ska tilläggas. Har någon bokat tid som bloggen erbjöd hos dessa stylister? Svaret är ytterligare en gång ett simpelt NJET. 
 
 
Jag vill härmed påpeka att klippningen idag var ett ont måste. Ett misstag som skulle rättas till. Ett bedrägeri som lurat så många ovetande liv. Jag vill inte kritisera, jag skriver för att väcka en tanke. Väcka en tanke om källkritik, och för att allt man läser kan vara vinklat. Inte bara bloggar som denna.
 
Nu signerar jag ut och reser med gott mod mot landet lagom. Jag hoppas att mina följeslagare fortsätter sätta avtryck i historian på sitt vis. 
 
Gott snack, hockeyback!
 
/Tobi Hutten från Skump 

Kommentarer
Ellen

Jag tycker att de låter som att kalmariterna gjorde sin medborgeliga plikt och såg till att den tredje kalmariten såg respektabel ut. Helt rätt tycker jag!

2014-06-04 @ 21:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0