< Till bloggens startsida

Hakuna matata

Hej igen! Blev ett längre uppehåll än vad jag hade tänk mig. Så var va jag?

 

Jo, resan fortsatte från Punakaiki mot Franz Josef och Fox Glacier. Där jag fick göra en av de häftigaste sakerna jag har gjort i mitt liv. Skydiving. Gjorde det vid Fox glacier, som enligt Lonely planet är världens näst bästa ställe att göra det på, och jag förstår varför. Så himla vackert! Vill göra det igen och igen! Nästa dag spenderades också i Franz josef och då var planerna att isklättra på glaciären, dock blev det inställt på grund av vädret så istället för att klättra fick vi gå på den. Vilket också var najs, kändes mäktigt på någotvis att vandra på en glaciär. Åkte helikopter till galciären, första gången i mitt liv! Pricka av så mycket på min Bucketlist.

 

Nästa ställe var Wanaka en sjukt fin by. Alltsaå utsikten var helt magiskt! NZ är så fotogenisk. Här i wanaka gjorde jag den roligaste aktiviteten so far. Åka och flyga ett stuntplan. Först fick jag styra den när vi åkte uppåt, sen visade han några tricks innan jag själv fick göra en loop och en snurr. Men efter det var det roligaste. När han gjorde sjukt många konster. Var så häftigt och roligt, precis vad jag gillar. Och inte nog med det så var vädret fantastiskt så fick sjukt fin utsikt samtidigt som jag hade roligt! Rekommenderar alla att göra det!

 

Dagen efter så hoppade jag Bungy Jump 134meter och världens högsta swing med Phil. En härlig upplevelse. Gillade swingen mer, har en så fantastisk video med min Gopro när vi swingar. Queenstown var nästa topp. Kom dock dit sent så hann inte göra så mycket, testade den berömda Fergburger och gick runt i staden.

 

Detta var allt för denna gången, ska försöka skriva mer frekvent så jag kommer ifatt var jag är nu. Men mer om det nästa gång-

Hoppas alla har det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0