< Till bloggens startsida

Jag igen

Att skria mer frekvent gick ju åt skogen och på tal om skog så finns det många träd här. Och på tal om här, så är här  Queenstown! Men mer om det senare.

 

Stannade bara en dag i QT innan vi åkte mer söderut mot Milford Sound. Milford sound, so är en fjord och helvete vad vackert det va. Dramatiskt och så fint. I början var vädret riktigt dåligt väder men som tur va sprack det upp när vi kom fram! Milford sound var, har aldrig sett något liknande, var så fint! Rekommenderar alla att åka hit. Sen åkte vi mot vår boende som var ute i ingenstans, ingen el efter 10 och absolut ingen täckning, väldigt mysigt ställe dock:D

 

Dagen efter åkte buss mot invergarcill där vi bytte buss mot färja och åkte över till Stewart Island. NZ tredje största Ö. Resan med buss och färjan tog hela dagen så vi gick och la oss. Dagen efter utforskade vi ön på två hjul. Cykeltur! Och ni som har läst bloggen vet att jag inte är ett jättefan av cykling, men det struntade jag i. vilket jag nu ångrar. Helvete vad upp och ner va det. Ner är härligt men upp är förfärligt. Vi la av efter 3timmar, var dock nog. Fick se mycket av ön som var fin. Var även på den enda puben så tror vi gjorde allt man kunde göra på ön! Härlig dag. Klockan fem åkte vi tillbaka mot QT . Där jag äntligen fick träffa Jenny, Angelica och Ellen!! Så kul, saknade vänner!!! 

Sitter nu här efter ha spenderat 8 dagar i QT med desa tjejer. Mer om våra äventyr på nästa inlägg. ’

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0