< Till bloggens startsida

norr ut

_Ja, så efter Queenstown hoppade jag på Straybussen som körde mot Mount cook. NZ högsta berg. Hittade snabbt ett gäng sköna människor som jag manipulerade till att gilla mig! Tyvärr var vädret dåligt så vi kunde inte se mount cook, vilket liksom förstörde grejen eftersom det var därför vi kom hit. Jag och fyra till gick fortfarande promenaden till utkiksplatsen vilket var skönt. Skönt att röra på sig efter QT. På kvällen gjorde busschauffören mat till hos, han gjorde Bananasplit! Alltså vad jag har saknat det! Så gott!

 

Dagen efter åkte bussen mot Rangitata. Där jag testade på white water rafting och cliff jump. Var riktigt roligt, ett 3 timmar långt äventyr, Fick även Lunch och BBQ så var rena rama lyxen. På kvällen blev det filmkväll med hela bussen och en till god Dessert! 

 

Nästa stopp skulle bli Kaikoura men jag hoppade av i Christchurch för att se den jordbävningsdrabbade staden, Var häftigt att se. Byggnader som var helt eller halv förstörda. Det som påverkade mig mest var att se den fina katedralen helt förstörd. Vet inte varför men  berörde mig väldigt mycket att se en katedral så förstörd. Det coolaste i Christchurch var det tillfälliga city center. De hade byggt om kontainra1r till affärer och restauranger., såg riktigt häftigt ut! Ja, så gick mest runt i Christchurch denna dag för att se staden, träffade några mer från stray som hoppade av som jag umgicks med på eftermiddagen. Glad att jag stannade här

 

Så en ny buss nästa dag som tog oss mot Kaikoura där jag såg min första val. Alltid härligt att se en ny djurart för första gången. Var en Sperm whale! Såg även lite delfiner, sälar och albatross. Fick även en den klassiska bilden med valens svans upp ur ytan. Efter det var det mest chill.

 

Nu sitter jag på färjan från Picton till Wellington. Imorgon bär det av mot Tongarino national Park för att förhoppningsvis göra 7-timmars hiken som jag inte kunde göra förra gången! Återkommer efter det

Hasta la vista Baby


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0