< Till bloggens startsida

på tredje dagen uppstod han

Ber om ursäkt för det långa uppehållet, har inte haft wifi. Trodde att det skulle vara hur lätt som helst att få wifi i NZ, men ack så fel jag hade. Men nu är jag glad!
 
Här är vad jag har hållit på med!
Resan från Wellington blev mycket mer intressant än vad som var tanken! Det var så dåligt väder att färjan inte kunde åka så vi fick flyga över och vilken flygtur. Var ett litet flygplan med 12 personer i och herregud vad läskigt flygturen var. Det lilla flyget mot naturens krafter, flygplanen svängde hit och dit. Efteråt var det coolt men i flygplanet så var man inte det starkaste! Väl landat så åkte vi till National Tasman park.
 
Dagen efter började  bra, vi gick en 4h lång hike i parken, riktigt vackert, tanken sen var att vi skulle kayak till backa. Men då började magonten och den ökade och ökade. Fick ta en vattentaxi istället, vilket dock var roligt. Smärtan gick inte över så var tvungen att åka till sjukhuset med ambulans. Troligtvis var det något som var kopplat till min tidgare magont ,det hittade dock inget allvarligt och proverna var bra. Men var orolig där ett tag. Fick lämna sjukhuset dagen efter. Tog det lugn då och bodde på hotell, så skönt att ha eget rum!
 
Dagen efter började dock resan igen, nu utan alkohol och ska äta mycket bättre än innan. Mötte upp mitt gäng i Punakaiki. En liten by med fin solnedgång. Var en lugn dag där vi chillade med massa folk. Vilket var skönt med tanke på vad som har hänt.
 
För att det inte ska bli för mycket text så lämnar jag er här och fortsätter att berätta någon annan gång. Ni behöver inte vara oroliga. Jag mår jättebra och har så fruktansvärt roligt, gör så sjukt roliga saker och har de bästa folket runt mig! Tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0