< Till bloggens startsida

Queenstown, BÄJBY

Hur ska jag börja det här inlägget? Kan ju skriva om vad jag gjorde i Queenstown.¨

 

Första dagen i QT efter Stewart island så träffade jag inte tjejerna så mycket. Eftersom jag på morgonen gjorde canyoning med Phil och Brandon. Om ni undrar vad canyoning är så vet jag inte riktigt hur jag ska förklara det , men man göra massa saker. Cliff jump, åker ner på vattenfall, absailing och ziplining. Var roligt! Det var St: patricks day  denna dag, så var stor fest i QT på kvällen, jag hade på mig en utstyrsel som jag inte tror Max skulle ha godkänt. Var ute med mitt gäng för sista gången vilket kändes väldigt tråkigt. Visst man gör resande för att se och uppleva saker, men folket man träffar är minst lika viktigt. Trodde inte jag skulle träffa fyra så bra människor under min restid. Saknar dem väldigt mycket!

 

Dagen efter så gjorde jag en aktivitet på morgonen med Brandon, ShotoverJet! Det var riktigt kul dock kort. På eftermiddagen hängde jag äntligen med tjejerna. Jag, jenny och ellen lunchade i en park. D var rätt bakfylla. Jag däremot var full av energi så gjorde hanggliding på eftermiddagen. Var riktigt bra det med. Perfekt väder och utsikten var helt sjukt vackert!

 

Blir lätt långdragigt att skriva vad jag gör alla dagar kände jag precis.

 

Sammanlagt spenderade jag 10 dagar i QT, där jag gjorde förutom ovanstående aktiviteter, ziplining – som var sådär, Rock climbing- som var riktigt roligt, Flyboard – som var ännu roligare, samt 4W-driving. Vi körde på en av världens farligaste vägar. Där såg jag den vackraste landskapet jag har sett. Var berg, en canyonen där en flod åkte igenom, solen lyste på bergstopparna. Var så otroligt fint!

 

Det som har varit allra roligaste är dock att träffa tjejerna. Man märker hur mycket man saknar dem när man ser dem. Vi chillade mest ihop vilket var behövligt efter de första veckorna. Hade nog 5-6 filmkvällar. Dessa 10 dagar har nog varit de bästa på min resa såhär långt. Staden queenstown hjälpte till mycket med det. Älskade verkligen QT, så vackert och atmosfären var så härlig. Förstår verkligen varför de flyttade hit.

Det var lite om min tid i QT, just nu är jag i Christchurch men dit kommet vi till i nästa inlägg:D

 

Måns


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0